23 Ocak 2009 Cuma

REENKARNASYONMU ???


<





Keşke şimdi değilde eski istanbulda yaşasaydım diyorum bazen.. Reenkarnasyona inanırmısınız bilmiyorum ama ben bazen inanıyorum biliyomusunuz?Hala avrupan asyaya yada asyadan avrupaya geçerken o köprünün üstünde yaşanmışlıklarımı hatıralarımı aşklarımı da bıraktığımı hissediyorum bazen … Yüreğim acıyo… Sanki o zaman ki aşklarım daha masumdu,hiçbir karşılık beklemedendi , bir bakışa yada bir çift göze aşık oluyordu insanlar ete değil! Kavuşma hasreti bi başkaydı sanki, küçücük bir çerçeveden sevdiğinin yolunu gözlemek o dört duvar arasında, yada yarinin yollarını gözlersin bir mendil için.. Yada boğazda küçük bir sandal sefası yaparsın yarinle gözgöze dizdize…Ahhh ahhh…

Gerçekten önceki hayatımda sanki oralarda yaşamış gibi hissediyorum bazen kendimi.. hani bazen olurya bişi yaşarsın sonrada “aaa sanki ben bunu daha önce yaşamıştım” dersin ya aynen öyle oluyorum.



Mesela Cumbalı evlere ölüyorum ben çok seviyorum , diyorumki kesin ben bu evlerde yaşadım (ne fingirdemeler yaptım kimbilir:) )Sultan Ahmet'e gitmeye bayılırım oranın mimari yapısı havası beni mest ediyo.. Her gidişimde ayrı bi sokağını keşfetmeye bayılıyorum hele oradaki cumbalı evleri bayılıyorum hemen başlıyorum düşünmeye kimbilir içlerinde kimler yaşadı , ne mutluluklar ne hüzünler yaşandı diye...




Mesala ; Türk Sanat Müziğini söylemeyide ve dinlemeyide çok severim vazgeçilmezimdir diyebilirim, nebilim onları dinlediğim zaman sanki o devirdeki aşklarım geliyo beklide aklıma kimbilir :( şarkı sözündeki asalete bakarmısınız ”Adını anmaktan yansın dudağım” nerde






oyüzden nevarsa eskilerde var miğirim :)






Eski arabaları çok severim yada eski elbiseleri giymeyi çok severim , annemin başının etini yiyorum neden saklamadınki şu eski elbislerini diye söylenirim hep,ozaman da giyilenler hep daha çok hoşuma diger , yada nerde eski eşyaların satıldığı köhne salaş yer varsa oralara bakıp hep kafamda kurarım, düşünürüm ..Mesela eski bir masa ; kimbilir neler konuşuldu o masanın etrafında, ne ayrılıklar, ne sevinçler ,ne hüzünler yaşandı .. Yada bir gramafon ; ne plaklar dinlendi yada kimlere dinletildi itiraf edemekleri aşklarını sadece şarkılarla anlatmaya çalıştılar..






Eski fotoğraflara bakmaya bayılırım bide ,çünkü arkalarında mutlaka el yazısı ile tarih veya bir isim vardır onları görmek bile çok hoşuma gider, ...insanların nereli olduğunu çok merak ederim mesela. Has isanbullu iseler büyükbaba ve annesini sorarım rica ederim onlara hep eskiden nasıl yaşamışlar neler yaparlarmış anlatmalarını isterim hep..









( Şimdi belkide içinizden geçiriyorsunuzdur "kızım seninde için çürümüş bu ne lan böyle"diye ama Değil işte nekadar illede eski desemde yanlış anlaşılma olmasın yanee "değişmeyen tek şey değişimdir" diyerekten herzamanda yeniliklere açık bir insanımdırda aynı zamanda )






Ama napıyım bazen seviyorum eskiyi yaşamayı...



8 yorum:

Curly dedi ki...

Mazi kalbimde bir yaradır...Bahtım saçlarımdan karadır...
Ahh ahhh o eski zemanlar... :)

rain and me dedi ki...

eskidendiiiii çoook eskideeennnn bize bişey kalmadı herşey tüketildi dimi, bende isterdim aslında eskilerde yaşamayı ama arada sırada geri gelmeyide :) kararsızım yani hangisi daha güzel bi göreyim karar vereyim dimi :)

bu arada ben en çok padişahların kralların , kraliçelerin yaşamını cariyeleriyle ilişkilerini haremini entrikalarını falan merak edyorum :) sapığım lan ben :)

Kelebeğin Ömrü dedi ki...

valla onu bende merak ediyorum :) hele o safiye gacısını :)

Darwani dedi ki...

Bence eskiler niye guzel biliyormusun? Ne olursa olsun yaptıkları herseyde bir içtenlik, samimilik oldugundan. Savaslarında bile oyleler...bir habil olmayı, Hz nuhun gemisine aldıgı ciftlerden biri olmayı mesela... Ben kararsız degilim tas devrinden tutunda 1900 lere kadar her hangi bir zaman diliminde yasamaya razıyım. Hatta magaralara da yerlesebilirim tekrar hiç onemli degil.

Kelebeğin Ömrü dedi ki...

dimi ya sende bendensin :(

Savaş Çocuğu dedi ki...

Ne guzel ya uzun zamandır ugramamıştım.. Çok guzel dolu dolu bir blog olmuş tebrık ediyorum canım. Kolay gelsın hayırlı haftalar.

gerbera_ferezya@hotmail.com dedi ki...

Topkapı Sarayının Haremi.Kesin yaşadım ben orda.Hatta espiridir Petunyayla aramızda kızım sen ancak sarayda yaşamışsındır diye.On beş kez falan gitmişimdir ,hiç abarmıyorum.Oraya gidince içimi bir huzur kaplar,kendimi evimde gibi yakın hissederim ,sanki oraya aitmişim gibi.Garip dimi ?
Egzotica

Kelebeğin Ömrü dedi ki...

savaş çocuğu; teşekkür edrim yorumların için

Petunya egzotica; kızlar acaba biz padişahların haramindemiydik acep hıı???